تهران وام

آدرس ما:

صادقیه، مجتمع آتنا

ایمیل ما:

info@tehran-vam.com

خرید دین بانکی

به این مطلب امتیاز دهید

ماده ۹۸ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مقرر می دارد: “به عقود مندرج در فصل سوم قانون عملیات بانکی بدون ربا، عقود اسلامی … مرابحه و خرید دین، اضافه می‌ شود.” بر این اساس، می توان گفت، یک ابزار مالی جدید، در اختیار نظام بانکی و مشتریان بانک ها، قرار گرفت تا مشکل حل نقدینگی، برطرف گردد.

پرهیز از امکان خرید دین بانکی، که امروزه، از جمله راه های تامین اعتبار و سرمایه درگردش بنگاه های اقتصادی است، بازنویسی عقد قرارداد این امر با بانک هایی که امکان خرید دین را دارند، می باشد و همین امر، ضرورت اطلاع از چیستی خرید دین بانکی، شرایط قرارداد آن و چه بانک ها خرید دین دارند را ایجاب می نماید.

بنابراین در این نوشتار، تلاش بر این است که ماهیت، شرایط، مدارک مورد نیاز و روش محاسبه خرید دین بانکی، بررسی گردد و در خصوص مواردی چون، محاسبه آنلاین و راه‌های دریافت تسهیلات خرید دین بانکی، که بانک هایی خرید دین دارند و سود خرید دین بانکی چقدر بوده، توضیح داده شده است.

خرید دین بانکی چیست؟

در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعریف “خرید دین بانکی”، می‌توان گفت که به طور کلی، این عمل به معنای عقدی است که در اثر آن، بدهی مدت‌دار فرد بدهکار (مانند یک شرکت یا فرد حقیقی)، به کمتر از مبلغ اصلی آن، توسط یک شخص حقیقی یا حقوقی (مثل یک بانک)، به صورت نقدی خریداری می‌شود. بانک‌ها می‌توانند با هدف ایجاد تسهیلات لازم برای همه بخش‌های اقتصادی، دیون مدت‌دار موضوع اسناد و اوراق تجاری متقاضیان را خریداری کنند.

مواردی از قبیل تضمینات، وثیقه‌ها، و بیمه‌های ضروری برای پرداخت دین نیز می‌توانند توسط بانک‌ها فراهم شود. این روش باعث رفع مشکلات نقدینگی بدهکاران می‌شود. خرید دین بانکی شامل اسناد و اوراق تجاری مانند سفته، برات (پس از پذیرش توسط متعهد)، و اسناد صادراتی مدت‌دار می‌شود و نرخ سود این نوع تسهیلات از موارد مورد نظر است. در اینجا مبلغ اصلی به معنای مبلغ مشخص‌شده در اسناد و اوراق تجاری است که باید در سررسید آن پرداخت شود.

شرایط قرارداد خرید دین بانکی

در شرایط انعقاد قرارداد خرید دین بانکی، چندین موضوع به ‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد. ازجمله متقاضی باید از مدارک لازم که در تیتر بعدی تشریح خواهند شد، و از حساب جاری یا سرمایه‌گذاری با گردش مناسب، در شعبه بانک عامل، برخوردار باشد. همچنین باید تقاضای خود را جهت استفاده از تسهیلات خرید دین به صورت کتبی به بانک مربوطه ارائه دهد.

اعتبار سنجی مشتریان و ضامنان باید مثبت باشد و متقاضی باید تضمین‌های لازم و قابل قبول را به بانک ارائه دهد. همچنین، دین باید صوری و واقعی باشد و مشترکان اوراق و اسناد تجاری باید دارای قدرت پرداخت و حسن سابقه پرداخت باشند.

موارد دیگر از جمله عدم واقعیت دین به منظور فرار از ربا، و عدم تأمین شرایط خرید دین به دین نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در نتیجه انعقاد قرارداد خرید دین بانکی، می‌تواند به شرایط و وضعیت صحیح مشتریان و دین‌ها بستگی داشته باشد.

مدارک لازم برای خرید دین بانکی

یکی از ضروری ترین شرایط برای انعقاد قرارداد خرید دین بانکی، داشتن مدارک مورد نیاز می‌باشد. به همین دلیل، این بخش از مقاله دینا به بررسی و توضیح مدارک لازم برای انجام این عملیات می‌پردازد. این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدارک مربوط به تضمین و ضمانت مورد درخواست بانک
  • مدارک مربوط به داشتن حساب جاری یا سرمایه گذاری با گردش مناسب در بانک مربوطه
  • فاکتور یا قراردادی که واقعیت دین و معامله را تایید نماید
  • درخواست کتبی برای انعقاد قرارداد خرید دین
  • مدارک هویتی طرفین قرارداد از جمله شناسنامه و کارت ملی
  • اساسنامه، شرکتنامه یا آگهی تاسیس در روزنامه رسمی، همچنین کپی از شناسنامه و کارت ملی مدیران، سهامداران و ضامنین
  • صورت‌های مالی حسابرسی شده دو سال قبل همراه با اظهارنامه مالیاتی، ترازآزمایشی منتهی به پایان ماه قبل با مهر و امضای شرکت، گواهینامه استاندارد داخلی و بین‌المللی و مجوزات اخذ شده برای اشخاص حقوقی.

فرمول محاسبه خرید دین بانکی

در توضیح فرمول محاسبه خرید دین بانکی باید اشاره کرد که فرمول محاسبه مبلغ سهم مشاعی بانک، متفاوت از فرمول محاسبه مبلغ اصل تسهیلات، سود تسهیلات، کارمزد متعلقه و مبلغ واریزی به حساب مشتری می‌باشد. بنابراین، در ادامه فرمول های محاسبه هر یک از این موارد، توضیح داده شده است.

  • برای محاسبه مبلغ سهم مشاعی بانک، باید درصد سهم مشاعی بانک ضربدر مبلغ اسمی اسناد تجاری را محاسبه کرد.
  • برای محاسبه مبلغ اصل تسهیلات، باید سهم مشاعی بانک را بر حاصل تقسیم ((مدت به روز ضربدر نرخ سود) تقسیم بر 36500) به اضافه 1، تقسیم کرد.
  • برای محاسبه سود تسهیلات، می‌بایست مدت به روز ضربدر نرخ ضربدر مبلغ اصل تسهیلات را محاسبه نموده و حاصل را بر 36500 تقسیم کرد.
  • برای محاسبه کارمزد متعلقه، باید مدت به روز ضربدر نرخ کارمزد ضربدر مبلغ اسمی سند تجاری را محاسبه نموده و حاصل را بر 36500 تقسیم نمود.
  • برای محاسبه مبلغ واریزی به حساب مشتری، باید کارمزد متعلقه را از اصل تسهیلات کم کرد.

محاسبه آنلاین خرید دین بانکی

در حال حاضر، می‌توان آنلاین به محاسبه سهم مشاعی بانک در خرید دین بانکی، اصل تسهیلات، سود تسهیلات، کارمزد متعلقه و مبلغ واریزی به حساب مشتری پرداخت. برای انجام این محاسبات، متقاضی می‌تواند از سایت‌های ارائه دهنده این خدمت، استفاده نموده و اطلاعات مربوطه را به صورت آنلاین در فرم‌های مربوطه وارد کرده و سپس با کلیک بر روی گزینه “محاسبه”، اقدام به محاسبه نماید. در نتیجه، مقادیر مربوط به سهم مشاعی بانک در خرید دین بانکی، سود تسهیلات، کارمزد متعلقه و مبلغ واریزی به حساب مشتری به صورت آنلاین نمایش داده خواهد شد.

نحوه دریافت تسهیلات خرید دین بانکی

آموزش دریافت تسهیلات خرید دین بانکی برای افراد متقاضی در مقالات متفاوتی ارائه می‌شود. در این بخش از مقاله، مراحل و روش‌های دریافت تسهیلات خرید دین بانکی، به تفصیل بررسی و توضیح داده خواهد شد.

اولین مرحله، تهیه مدارک مورد نیاز و کسب اطلاعات درباره بانک‌هایی که خرید دین را ارائه می‌دهند است. سپس، متقاضی به صورت حضوری و با داشتن مدارک لازم، به بانک خود رفته و درخواست خود را ارائه می‌دهد. در مرحله بعدی، متقاضی باید مدارک و درخواست کتبی خود را به مسئول مربوطه ارائه داد تا درخواست ثبت گردد.

پس از اطمینان از حقیقت و قطعیت دین، نقدشوندگی آن، اعتبار و مطابقت آن با معیارهای بانکی، قرارداد خرید دین بانکی امضا می‌شود و سایر مراحل لازم برای واریز وجه به حساب مشتری انجام می‌شود.

تهران وام

با گرفتن وام آزاد فوری از تهران وام به هر آرزویی که تا به الان داشتید خواهید رسید و دیگر لازم نیست برای رسیدن به خواسته هایتان شرایط سخت وام دهی بانک‌ها را تحمل کنید.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن میزان وام مورد نیازتان وام با سند ملکی، وام با سند خودرو، وام با طلا و وام با سیم کارت دریافت کنید.

همچنین دیگر نیاز نیست درگیر پیدا کردن ضامن مناسب برای بانک را داشته باشید؛ ضامن شما تمام مواردی است که به عنوان سند تا زمان تسویه وام، نزد موسسه باقی می‌ماند.

تهران وام برترین مرکز ارائه دهنده وام فوری یک روزه با بیش از 15 سال سابقه درخشان با کمترین میزان سود، به صورت رسمی و با ثبت در دفترخانه اسناد رسمی آماده خدمت به شما مشتریان عزیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه تهران وام
آدرس ما:

صادقیه، مجتمع آتنا

شماره تماس ما:

09123364964

ایمیل ما:

info@tehran-vam.com